Blogg

Våra yogalärare

Det här är våra yogalärare på Mamita och  vi vill låta dom presentera sig och sin yoga för dig. Schemat för vårensklasser hittar du HÄR. Gemensamt för alla våra yogalärare är att låta fokus ligga på andning, fysiska rörelser, meditation och återhämtande vila – oavsett vilken klass du går.

emma

Yogan i sig handlar om dig. Här och nu. Det försöker jag ta fasta på i mina klasser. För mig ska klasserna kännas inkluderande och passa oavsett om du har yogat ett tag eller är där för första gången. Min ambition är att ge mina elever de bästa förutsättningarna för stillhet, närvaro och glädje kombinerat med en utmaning för kroppen att göra saker som vi inte trodde att vi kunde. Glädjen att se mina yogis utmana sig själva är en fin gåva.

Jag har yogat i ca fem år och ju mer jag yogar desto mer vill jag yoga. Sedan 2014 är jag utbildad hathayogalärare enligt Yoga Alliance-standard. Vill med min yoga uppmuntra dig att skämma bort dig själv till närvaro och stillhet. Och få dig att se allt det fantastiska som är du.

– Emma Inganäs

Maria

För mig är yogan inte bara tiden som jag spenderar på min yogamatta utan också lika mycket om hur jag behandlar mig själv och andra utanför yogamattan. Yogan ger mig tid för eftertanke och en chans att hinna ikapp mig själv i en värld som ibland brusar alldeles för högt. Som yogalärare lägger jag stor vikt vid andningen och fokuset inåt – in i dig själv, din kropp, din själ och din ande. Jag är utbildad yogalärare och har min grund i ashtangayogan men undervisar även i hathayoga och yinyoga. Som ett ytterligare komplement har jag breddat mina kunskaper om andning och är certifierad andningsinstruktör. Jag arbetar även som diplomerad coach och samtalsterapeut inom psykosyntes. Varje yogaupplevelse är unik och jag är glad att få följa dig på just din yogaresa!

-Maria Forslund

pia

Jag är utbildad MediYogainstruktör och har genom denna yoga 
upplevt vilka kraftfulla effekter den ger mig själv. Personer som tidigare haft 
problem med högt blodtryck, utbrändhet, huvudvärk, migrän, sömnproblem, rygg 
och nackproblem m.m, upplever minskade 
besvär med regelbunden Mediyoga. Under MediYoga tränar du dig själv i att lyssna inåt och ta 
hand om dig själv. Denna yogaform är lugn och djupt avslappnande. Långa djupa 
andetag, meditationer, avslappning, enkla inkännande rörelser och positioner tillsammans 
med mantran skapar detta vibratoriska krafter som ger effekter in i varje cell. MediYogan är yoga för 
precis alla, eftersom den är utformat så att alla utifrån sina egna 
förutsättningar kan utöva den. Den kan även utövas sittande på en stol. Har du 
problem att komma ner sittande på en yogamatta så kan rörelser och program 
anpassas för detta.
MediYoga hjälper din kropp att komma i balans och att läka 
sig själv. Det är en terapeutisk form av Kundaliniyoga. Alla övningar utförs 
alltid med utgångspunkt utifrån individens förmåga och kapacitet.

-Pia Andersson

 

Det här inlägget har 0 Kommentarer

Lämna en kommentar